آتش نشان بوشهری نامزد دریافت جایزه کتاب سال شعر ایران شد

سبحان زنگی شاعر بوشهری و از آتش نشانان شاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نامزد دریافت شانزدهمین جایزه کتاب سال شعر ایران شد.

 

در شانزدهمین جایزه کتاب سال شعر ایران (جایزه شعر خبرنگار) و در بخش ویژه شاعران بدون کتاب که هرساله باهدف کشف استعداد‌های شعری برگزار می‌شود، سبحان زنگی از آتش نشانان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توانست با کسب امتیاز لازم به مرحله پایانی شانزدهمین دوره جایزه شعر خبرنگار معرفی شود.

او از شاعران سپیدسرا است، که بیشتر آثارش با نوعی کشف و زبان نو ریشه در اندیشه اجتماعی همراه است و از زبانی فخیم، آهنگین و آرکاییک برخوردار است.

جایزه شعر خبرنگاران رقابت ادبی سالانه است که به آثار انتشار یافته در زمینه شعر به زبان فارسی در ایران و دیگر کشور‌های فارسی‌زبان اعطاء می‌شود و از آن به عنوان کتاب سال شعر خبرنگاران نیز یاد می‌شود که نخستین دوره آن در سال ۱۳۸۵ برگزار شد.

داوران این جایزه ادبی نیز از میان خبرنگاران و روزنامه‌نگار‌ها و افراد دارای همکاری مستمر با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های انتخاب می‌شوند.

 شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» همچون سال‌های گذشته، در سه بخش «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب شعر) و «تجلیل» (از یک عمر فعالیت شعری)، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه در حوزه فرهنگ و ادبیات، برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.