نهال‌کار میاندوآبی در همایش کشوری کارآفرینان خودساخته تجلیل شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بهرام علیقلی زاده نهالکار اهل این شهرستان در همایش رونمایی از موفقیت ۱۰۰ مدیر و کارآفرین خودساخته در کیش به عنوان بهترین تولیدکننده نهال و کارآفرین نمونه مورد تجلیل قرار گرفت.

علی دیانتی  گفت: در همایش کشوری کارآفرینان خودساخته که روز گذشته در سالن همایش‌های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، این کارآفرین میاندوآبی که فارغ التحصیل رشته مهندسی تأسیسات سردخانه و گلخانه و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته گیاه پزشکی است به عنوان نماینده نهالکاران میاندوآب شرکت کرده بود.

او می گوید: علیقلی‌زاده با تأسیس شرکت آرتان نهال سبزینه آذران به عنوان یک کارآفرین و مدیرعامل موفق با اخذ مجوز‌های لازم از مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب، در زمینه تولید انواع نهال مثمر و غیرمثمر سالم و گواهی شده و استاندارد، زیر نظر واحد باغبانی جهاد کشاورزی این شهرستان، فعالیت می‌کند.

دیانتی گفت:وی همچنین با راه‌اندازی شرکت تولید نهال برای چهار نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این کارآفرین میاندوآبی همچنین مجوز تولید پایه‌های رویشی نهال در شهرستان را دریافت کرده است، و وی کارشناس فنی نهالستان خود، عضو اتاق بازرگانی ارومیه و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی است.

شهرستان میاندوآب مهم‌ترین قطب تولید نهال کشور است و در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.