سیر تا پیاز طرح دارویار

دارو کالای مهم و حیاتی است. هر کدام از ما یا اعضای خانواده به نوعی با آن سر و کار داریم؛ قیمت دارو و در دسترس بودن آن برای همه مهم است.

در سال‌های اخیر تخصیص ارز دولتی به دارو و اختلاف قیمت زیاد آن در بازار آزاد باعث سوء استفاده مبتکران و قاچاقچیان می‌شد که به همین خاطر افزایش قیمت‌ها و کمبود برخی اقلام دارویی را به همراه داشت.

قرار است با اجرای طرح دارویار جلوی این مشکل گرفته شود. در واقع یارانه به انتهای زنجیره توزیع دارو منتقل می‌شود و در نتیجه تهیه دارو با نسخه پزشک هیچ افزایش هزینه ای نخواهد داشت و قیمت‌ها ثابت و مانند قبل خواهند بود.

 کسانی که می‌خواهند به صورت آزاد و بدون نسخه دارو تهیه کنند با افزایش هزینه‌ها مواجه می‌شوند.

در طرح دارویار ۱۱۹ قلم از دارو‌های بدون نسخه مانند دارو‌های سرماخوردگی، برخی مسکن‌ها و ... تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۱۷:۲۶ ۲۶ تير ۱۴۰۱
چهخ فرقی کرده ، حالا برای یه سرما خوردگی ساده همک باید بری دکتر ، هزینه ای که میخوای برای داروی آزاد بدی یه چیزی هم بزاری روش بدی دکتر تا دارو با نسخه بگیری ، بالاخره بازم باید از جیبت خرج کنی . ضمنا کلی هم وقت بذاری بری دکتر و تو نوبت و این صحبت ها ، یاد حرف رییس جمهور افتادم که می گفت گرانی ها اگه با مجوز باشه مشکلی نداره ، اینم از اون مدلشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۶ تير ۱۴۰۱
از قیمت دکترها باوجود بیمه خبر دارین؟ طرح به نفع دکترهاست فقط ازین به بعد برای یک سرماخوردگی یامسکن باید یا کلی پول بدیم به داروخانه بدیم یا کلی پول بدیم به دکتر. درهرحال از جیب مردم پول میره؟ حالا کیا دکترن؟:-) همونایی که باسهمیهو پارتی رفتن پزشکی یعن گی بازهن اقازاده ها
آخرین اخبار