پلوسی: نباید به چین اجازه داد تایوان را منزوی کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رزمایش نظامی چین در تنگه تایوان که به دنبال سفر اخیرش به این جزیره آغاز شد، واکنش نشان داد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که نباید به چین اجازه داد تا با برگزاری مانور نظامی در تنگه تایوان به عنوان نوعی هشدار به تایوان، این جزیره را منزوی کند.

پلوسی در جریان اقامتش در ژاپن، آخرین کشوری که در تور آسیا-اقیانوسیه خود از آن بازدید خواهد کرد، درباره روابط چین و تایوان اظهار نظر کرد.

او با اشاره به تلاش چین برای جلوگیری از پیوستن تایوان به سازمان جهانی بهداشت (WHO) خاطرنشان کرد: آن‌ها ممکن است سعی کنند تایوان را از بازدید یا مشارکت در مکان‌های دیگر باز دارند، اما با جلوگیری از سفر ما به آنجا، تایوان را منزوی نمی‌کنند.

پلوسی تأکید کرد که سفر او به این جزیره صلح را در تنگه تایوان تضمین می‌کند، با این حال، چین آن را بسیار تحریک آمیز تلقی کرد، زیرا گفت نشان می‌دهد واشنگتن به سیاست چین واحد احترام نمی‌گذارد.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه گفت مانور‌های نظامی چین که این کشور در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام می‌دهد، «به شدت تحریک آمیز» است.

بلینکن که در حال حاضر در آسیا به سر می‌برد، در انجمن کشور‌های جنوب شرقی آسیا (ASEAN) در کامبوج سخنرانی کرد و مدعی شد که چین می‌خواهد همه کشور‌های همسایه و نه فقط جزیره تایوان را بترساند.

چین روز گذشته در اعتراض به اقدام اخیر مقامات آمریکا و سفر ۱۹ ساعته «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و دخالت آشکار در امور داخلی این کشور بزرگترین رزمایش دریایی خود را به نمایش گذاشت که واکنش کشور‌های منطقه از جمله ژاپن را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-235
۰۷:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
پلوسی تایوان زن چین است. بین زن و شوهر دخالت نکن وگرنه امریکا در اقیانوس فرو میرود.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۸:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
پلوسی جنگ افروزی نکن که دودش به چشم خانواده ات میرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
پلوسی مادر دراکولا گویا از خون سازی در اوکراین روح کریحش آرامش نگرفته حالا رفت سراغ تایوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
به تو چه .شما بروید به مردم خودتان برسید فضول همه دنیا هستند.این صهیونیستهای آمریکایی به دنبال ایجاد جنگ بین چین و تایوان هستند.
آخرین اخبار