توزیع یک هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید امسال بین عشایر لرستان

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید از ابتدای امسال تاکنون باهدف جلوگیری از قطع درختان و حفظ جنگل ها بین جامعه عشایر استان توزیع شده است.

هوشنگ نورمحمدی مدیرکل امور عشایری لرستان  در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از قطع درختان و حفظ جنگل ها، احداث جایگاه های نفت و گاز برای مناطق عشایری در دستور کار است که سال گذشته در این راستا سه میلیون و ۷۵۰ هزار لیتر نفت سفید و ۹۰ هزار سیلندر گاز بین عشایر استان توزیع شد.

او  ادامه داد: ۸۳ هزار و ۷۳۹ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار، جامعه عشایری لرستان را تشکیل می دهند و این استان از لحاظ جمعیت عشایری رتبه ششم کشور را دارا می باشد.

مدیرکل امور عشایری لرستان با بیان اینکه ۱۱هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر از مناطق ییلاقی استان به مناطق قشلاقی شمال ایلام و خوزستان و جنوب لرستان کوچ کرده اند افزود: در این مدت اداره کل امور عشایر با همکاری اتحادیه شهید مبشر و هشت شرکت تعاونی، خدمات را به این قشر ارایه می دهد و تامین و توزیع آرد و علوفه دامی را برعهده دارد.

نورمحمدی بیان کرد: سال گذشته ۷۱۷ تن آرد و ۲۵ هزار تن علوفه دامی بین جامعه عشایری لرستان توزیع و امسال نیز هشت هزار و ۵۰۰ تن علوفه توزیع شده است.

او افزود: همچنین عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سنگین و ۱۰ هزار راس دام سبک را در اختیار دارند و به دامپروری، پرورش زنبور عسل، کشت گیاهان دارویی، تولید محصولات باغی و زراعی و صنایع دستی مشغول هستند.

 

برچسب ها: امور عشایر ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.