هواشناسی زنجان هشدار نارنجی صادر کرد

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان گفت:باتوجه به وزش باد نسبتا شدیدو نفوذ سامانه بارشی، هواشناسی استان هشدار نارنجی صادر کرد.

صونا صرفی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان گفت: زمان این هشدار جوی از ظهر جمعه تا اواخر وقت یکشنبه اعلام شده است.

او بااشاره به اینکه امروز وزش باد نسبتا شدید شده و بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد، افزود: فردا شنبه نیز وزش لحظه‌ای باد شدید، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعد و برق مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان ادامه داد: روز یکشنبه نیز همین روند با بارش پراکنده باران بصورت رگبار پراکنده و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه هشدار نارنجی هواشناسی شهر‌های زنجان، طارم، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان را در بر می‌گیرد، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، اصابت صاعقه، آسیب به تاسیسات شهری و روستایی در اثر وزش باد دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان، ادامه داد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از شهروندان درخواست می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، حضور در ارتفاعات به سبب رعد و برق و تردد از کنار تاسیسات مرتفع، ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشکیده، خودداری کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه برای جلوگیری از خسارت گسترده اطلاق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.