واکسینه شدن بیش از ۹۹ درصد کودکان خراسان رضوی در برابر سرخک

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد گروه هدف جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در برابر سرخک واکسینه شده اند.

دکتر زهرا نهبندانی رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از علل عمده عدم اقدام برای واکسیناسیون در این درصد کم این است که برخی از این افراد مخالف با واکسن و معتقد به درمان سنتی هستند و برخی افراد نیز به دلیل ابتلا به بیماری یا مشکلات خاص نظیر حساسیت به اجزاء واکسن قادر به تزریق واکسن نیستند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سینا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۱۲۳ هزار و ۱۹۷ نفر واکسن سرخک را در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دریافت کرده‌اند که از این تعداد افراد واکسینه شده بیش از ۶۷ درصد و معادل ۸۳ هزار و ۹۳ نفر در مشهد بوده‌اند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سینا، ۲۱۰هزار و ۸۴۲ نفر از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه واکسن سرخک دریافت کردند.

نهبندانی با بیان این که گروه هدف واکسیناسیون سرخک، کودکان هستند که در دو نوبت ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی این واکسن را دریافت می‌کنند بیان کرد: واکسیناسیون سرخک برای افراد بزرگسال در شرایط خاص و با تجویز پزشک انجام می‍‌شود. راه‌های انتقال بیماری سرخک از فرد به فرد از طریق ذرات آئروسل و نیز تماس مستقیم با ترشحات بینی و گلوی فرد بیمار است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریج کرد: واکسیناسیون به موقع بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری سرخک است و در صورتی که فرد مبتلا در منزل بستری است باید حتی الامکان سایر افراد خانواده، به ویژه کودکان، در تماس نزدیک با وی نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار