بیش از ۱۶ هزار دز واکسن سرخک به اتباع خارجی در خراسان رضوی تزریق شد

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۶ هزار و ۲۰۱ دز واکسن سرخک به اتباع خارجی زیر پوشش این دانشگاه در سال جاری تزریق شده است.

زهرا نهبندانی رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هم اکنون بیماری سرخک در کشور افغانستان شیوع دارد، گفت: اتباع خارجی در سنین بین ۹ ماه تا ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسن سرخک را دریافت کرده اند.

او افزود: همچنین طی این بازه زمانی ۳۷ هزار و ۷۰۶ دز واکسن فلج اطفال به اتباع خارجی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تزریق شده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خوشبختانه کشور ایران ما با واکسیناسیون منظم و مداوم اطفال به حد ریشه کنی بیماری فلج اطفال رسیده است.

نهبندانی بیان کرد: در کشور‌های هم مرز با استان خراسان رضوی با کمال تاسف، برخی از بیماری‌ها در حالت طغیان قرار دارند به همین دلیل اتباع خارجی ساکن در این استان و در مرز‌های ورودی به کشور واکسیناسیون می‌شوند.

او تصریح کرد: هم اینک اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی به حد قابل قبولی واکسینه شده اند، اما واکسیناسیون بیماری‌های سرخک و فلج اطفال بیماری در مرز‌های ورودی کشور همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.