هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ فعالیت سامانه بارشی که به شکل باران و برف می‌باشد از بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ دی ماه در چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد و تا بعد از ظهر جمعه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

در این مدت رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفر‌های بین شهری، اختلال در تردد‌های داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پرواز‌ها دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری ها، راهداری ها، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول در مدت فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود.

در بخش دیگری از هشدار اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده شده است که از بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ دی ماه بارش برف و وقوع کولاک در غرب استان آغاز می‌شود و تا بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه تداوم خواهد داشت.

انسداد جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی به ویژه محور‌های روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز انتظار می رود.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، پرهیز از رفت و آمد‌های غیر ضروری در سفر‌های بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت حامل‌های انرژی  توصیه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار