انجام بیش از هزار و ۴۰۰ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سنندج

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و ۴۱۰ عملیات اطفاء حریق و امداد نجات در نه ماهه سال جاری خبر داد.

سهیل فضل وزیری اظهار کرد: ۶۶۰ عملیات از این تعداد عملیات انجام شده در ۹ ماهه امسال اطفاء حریق و ۷۵۰ عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: عملیات‌های اطفای حریق شامل ۷۲ مورد مسکونی، ۶ مورد اداری، ۲۱ مورد تجاری و ۱۳ مورد صنعتی، ۱۴ مورد انبار، ۷۵ عملیات اطفاء حریق ماشین آلات، ۱۱۷ مورد ضایعات و زباله، هفت مورد تاسیسات شهری، یک مورد مراکز تجمیعی بهداشتی و آموزشی، ۲۹۲ عملیات اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل و ۹ مورد سایر موارد بوده است.

او اضافه کرد: از مجموع عملیات‌های امداد و نجات نیز ۱۱ مورد سقوط اجسام و ریزش چاه، ۳۴۰ مورد صید حیوانات موذی و وحشی، ۱۶ مورد خفگی و گازگرفتگی، ۲۸ مورد گیر کردن انگشتر، پنج مورد چرخ گوشت، ۱۱ مورد سقوط از ارتفاع و ریزش آوار، پنج مورد انفجار گاز، ۹۸ مورد حبس در آسانسور، ۶۷ مورد تصادفات، ۷۴ مورد محبوس در اماکن، ۲۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب و ۴۶ عملیات هم مربوط به سایر حوادث است.

به گفته فضل وزیری به علت حوادث رخ داده ۱۳۴ شهروند سنندجی مصدوم و ۱۵ نفر هم در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال در مجموع سه هزار و ۹۹۸ نفر زیرپوشش آموزش قرار گرفته‌اند، گفت: ۲ هزار و ۴۲۰ نفر در مدارس و پیش دبستانی‌ها، هزار و ۳ نفر در ادارات و ارگان‌ها و ۲۵ نفر مربوط به شرکت‌های خصوصی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه ۵۵۰ نفر آموزش درون سازمانی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ارائه شده است، افزود: شناسایی نقاط حادثه‌خیز و توجه به بحث آموزش به منظور پیشگیری و عکس‌العمل مناسب در زمان حوادث از اولویت‌های این سازمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.