اسپانیا از ارسال تانک به اوکراین در بهار خبر داد

وزارت دفاع اسپانیا خبر داد این کشور قرار است در بهار تعداد نامعلومی تانک لئوپارد به اوکراین ارسال کند.

«مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که قرار است کشورش تعداد نامشخصی از تانک‌های لئوپارد را در فصل بهار برای اوکراین ارسال کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نکستا، وزیر دفاع اسپانیا در این باره گفت: «اسپانیا با ارسال تانک لئوپارد ۲ (در کمک به اوکراین) مشارکت خواهد کرد. ما فقط درباره ارسال تانک‌ها صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره آموزش خدمه و تعمیر و نگهداری آن صحبت می‌کنیم.»

این سخنان در حالی مطرح شد که «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در روز‌های اخیر گفته که ارسال نخستین محموله تانک‌های لئوپارد این کشور به اوکراین حدود ۳ ماه زمان لازم دارد.

این مقام ارشد آلمانی روز گذشته اعلام کرد که تا قبل از پایان ماه مارس تانک‌های آلمانی به اوکراین تحویل داده خواهند شد.

وزیر دفاع آلمان تأکید کرده که این وزارتخانه آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از این تانک‌ها را با سرعت زیادی آغاز خواهد کرد.

دولت اوکراین در هفته‌های اخیر بار‌ها به مناسبت‌های مختلف از کشور‌های اروپایی انتقاد کرده که تا حد ممکن تسلیحات نظامی برای دولت این کشور به منظور مقابله با حملات روسیه ارسال نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بررسی تخصصی
۱۵:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام
این آهن قراضه ها لئوپارد نقطعه ضعف و مشکل اساسی فراوانی داره
نهایت برد موشک های این آهن قراضه های لئوپارد فقط 3 کیلومتره.
اما تانک T90 روسیه میتونه تا 7 کیلومتر دورتر رو هم هدف قرار دهد

دوم : همانند تانک های مرکاوا رژیم صهیونیستی که در جنگ با لبنان پودر و منهدم شدند هستش
مرکاوا و لئوپارد تقریباً ساختار یکسانی دارند. موشک هوشمند کنترل از راه دور دهلاویه یا همان krnet به آسانی می‌تواند زره این تانک ها رو تکه تکه و خرد سازد

به احتمال زیاد هدف ناتو فقط ارسال 100 یا 200 تانک نیست چون با این تعداد کم هیچ نتیجه و پیروزی نخواهد داشت، و به سادگی و آسانی منهدم می‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
جناب آقای ولادیمیر پوتین عزیز من خریدار تانک های اسقاطی هستم. خدا وکیلی میزاریم سر ترازو قیمت آهن. من سلویچ کار هستم پولشم جیرینگی خدمتتون تقدیم میکنم. من اول گفتم.
آخرین اخبار