افزایش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی امروز شاهد افزایش یک درصدی بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل امیدواری‌ها برای رونق اقتصادی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان شاهد افزایش یک درصدی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار انرژی با ۶۳ سنت افزایش، به ۸۱ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۵ سنت افزایش، ۷۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

امروز در حالی نفت برنت به ۸۱ دلار در هر بشکه رسید که یک سال پیش در چنین روزی (یک روز قبل از آغاز جنگ اوکراین) ۹۸ دلار بود. دلیل این موضوع آن است که علارغم تحریم‌های غرب علیه روسیه، مسکو نفت خود را به مشتریان آسیایی اش شامل چین و هند عرضه کرد.

با این حال روسیه در نظر دارد برای مقابله با سقف قیمت تعیین شده از سوی کشور‌های غربی بر نفت صادراتی این کشور، روزانه ۵۰۰ هزار بشکه عرضه به بازار را کاهش دهد.

در سوی دیگر داده‌های آماری درباره اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد فدرال رزور (بانک مرکزی آمریکا) مجبور خواهد بود برای کنترل تورم نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد. افزایش نرخ بهره می‌تواند به کاهش فعالیت‌های اقتصادی و رکود منجر شود. همچنین این موضوع به تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های جهانی کمک می‌کند که همین امر به کاهش بهای نفت خام در بازار منجر خواهد شد.

با این حال تحلیلگران بازار می‌گویند کنترل همه‌گیری کرونا در چین و سایر نقاط جهان امیدواری‌ها برای افزایش رونق اقتصادی را تقویت کرده و همین موضوع می‌تواند در بلند مدت به افزایش تقاضا برای طلای سیاه منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار