افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد افزایش بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل امیدواری‌ها برای افزایش تقاضا از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۶۰ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۲ سنت افزایش، ۷۶ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

هفته گذشته بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد کاهش ۴ درصدی بود. تنها در معاملات روز جمعه نفت برنت و نفت خام آمریکا شاهد کاهش دو دلاری بودند.

تحلیلگران امیدوارند واردات نفت خام چین به دلیل کنترل همه گیری کرونا در این کشور در سال جاری میلادی به رکوردی تازه برسد. چین و هند از زمان اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین، بزرگترین خریداران نفت روسیه محسوب می‌شوند.

روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب در نظر دارد از ماه مارس روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام معادل ۵ درصد صادرات خود به بازار را کاهش دهد.

تحلیلگران بازار انرژی می‌گویند تحریم‌های روسیه و جنگ اوکراین، و نیز امیدواری‌ها برای کنترل همه گیری کرونا و رونق اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۳، باعث رسیدن بهای طلای سیاه به مرز یکصد دلار در هر بشکه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار