کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

بهای نفت خام در بازار جهانی پس از ۳ روز پیاپی که شاهد روند صعودی بود، امروز بیش از یک درصد کاهش را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۸۶ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۸۷ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران می‌گویند کاهش بهای نفت در بازار جهانی به دلیل افزایش ذخایر نفتی آمریکا بوده است. بر اساس آمار‌های ارائه شده ذخایر نفت خام آمریکا به بیش از ۴۴۵ میلیون بشکه رسیده است که بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

از طرفی بازار به خبر‌ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا واکنش نشان داده است. مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) می‌گویند احتمالا افزایش بیشتری از نرخ بهره به منظور کنترل تورم در کشور در راه است.

با این حال، تحلیلگران می‌گویند کاهش بهای نفت موقتی بوده و در سال جاری شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود. چین، اولین کشور وارد کننده نفت خام در جهان و دومین کشور پرمصرف طلای سیاه، سیاست سختگیرانه خود در قبال همه گیری کرونا را کنار گذشته و همین موضوع امیدواری‌ها برای افزایش تقاضای پکن را افزایش داده است.

برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد به دلیل جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه و نیز رونق اقتصاد جهان به دلیل کنترل همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۳ بهای نفت خام به مرز یکصد دلار در هر بشکه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار