برنامه آمریکا برای افزایش طول عمر نیروگاه‌های هسته‌ای

دولت بایدن در نظر دارد برنامه ای را برای افزایش طول عمر نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا به منظور تولید انرژی ارزان اجرایی کند.

جنگ اوکراین و تبعات آن اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است. تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه باعث افزایش بهای سوخت و ایجاد تورم در این کشور‌ها شده است. با این حال، دولت‌ها به دنبال جایگزین کردن منابع دیگر در این باره هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) از برنامه خود برای اعطای دور جدید کمک‌های مالی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای افزایش عمر نیروگاه‌های هسته‌ای آسیب دیده خبر داد که برای نخستین بار می‌تواند به نیروگاه‌های هسته‌ای که به تازگی بسته شده اند برای بازگشایی کمک مالی کند.

تیم تغییرات اقلیمی رئیس جمهور آمریکا بر این باور است نیروگاه‌های هسته‌ای برای تولید برق بدون کربن حیاتی هستند و این موضوع برای رسیدن ایالات متحده به برق ۱۰۰ درصد پاک تا سال ۲۰۳۵ ضروری است.

با این حال، در مواجهه با افزایش هزینه‌های امنیتی و نیز رقابت با انرژی بادی، خورشیدی، و برق تولید شده از گاز طبیعی ارزان، حدود ۱۲ راکتور هسته‌ای آمریکا از سال ۲۰۱۳ تاکنون تعطیل شده اند و اکنون تنها ۹۲ راکتور در سرتاسر این کشور فعال هستند.

این بودجه برای تولید برق ارزان و مقابله با افزایش سرسام آور هزینه‌های انرژی در آمریکا انجام خواهد شد و بخشی از بودجه ۶ میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های آمریکا است که توسط وزارت انرژی توزیع خواهد شد.

گفته شده این بودجه به منظور افزایش طول عمر نیروگاه‌هایی است که در اواخر عمر خود به سر می‌برند. با این حال، برای نخستین بار بخشی از آن به نیروگاه‌های هسته‌ای که از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ تعطیل شده اند اختصاص خواهد یافت. دولت بایدن امیدوار است این اقدام باعث راه اندازی مجدد این نیروگاه‌های تعطیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار