اجرای طرح ویژه بازرسی بر بازار نوروز ۱۴۰۲ در اردبیل

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: طرح ویژه بازرسی بر بازار نوروز همزمان با سراسر کشور۱۴۰۲ در اردبیل اجرا می‌شود.

یوسف شهباززاده در بازدید از بازار اردبیل گفت: طرح ویژه بازرسی بر بازار نوروز و ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۲ با هدف حفظ ثبات بازار همزمان با سراسر کشور در اردبیل اجرا می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: این طرح با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، همچنین ضرورت استمرار نظارت و بازرسی بازار کالا و خدمات به ویژه اقلام پرمصرف و اولویت‌دار اجرایی می‌شود.

به گفته او، با توجه به اهمیت ساماندهی و تنظیم بازار کالا و خدمات و تشدید برخورد با متخلفان و سود جویان، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف، تعزیرات حکومتی و نمایندگان دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای این طرح به صورت منسجم و هماهنگ، بر نحوه عملکرد کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان نظارت ویژه و مستمر خواهند داشت.

شهباززاده با اشاره به ضرورت همکاری تمامی صنوف با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف گفت: رعایت درصد سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا و غیره از مواردی است که متصدیان واحدهای صنفی ملزم به رعایت آن هستند.

او می گوید: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی، حراج غیرقانونی و احتکار، موارد را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی در اردبیل و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا سریعاً به موضوع رسیدگی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.