ثبات بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد ثبات نسبی بود.

اختلال در عرضه سوخت در فرانسه به دلیل اعتصاب، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش ارزش دلار در مجموع توانست باعث خنثی شدن نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا شود. همین موضوع باعث ثبات بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی پس از دو روز روند نزولی بهای نفت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت توتال به دلیل اعتصاب یک روزه کارکنان خود امروز (پنجشنبه) موفق به تحویل از پالایشگاه‌های فرانسه خود نبود. کمبود عرضه از سوی این شرکت و نیز کاهش نرخ برابری دلار نسبت به سایر ارز‌های معتبر جهانی می‌توانست به صورت بالقوه باعث افزایش بهای نفت خام شود.

با این وجود گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای مقابله با تورم این کشور ترمز افزایش بها را کشید و باعث ثبات در داد و ستد‌های امروز شد.

بر این اساس بهای نفت برنت دریای شمال با ۵ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶ سنت افزایش، ۷۶ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا و نیز افزایش ذخایر نفت خام این کشور طی دو روز گذشته باعث کاهش بیش از ۴ درصدی دو شاخص نفتی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار