افزایش نسبی بهای نفت در بازار انرژی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد اندکی افزایش بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل امیدواری‌ها برای افزایش تقاضا از سوی چین که توانست نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره توسط اتحادیه اروپا را خنثی کند، شاهد اندکی افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۲۹ سنت افزایش به ۸۴ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳۸ سنت افزایش، ۷۸ دلار و ۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

داده‌های آماری چین درباره رشد تولیدات کالا در این کشور که دیروز منتشر شد حاکی از رسیدن آن به بالاترین میزان طی یک دهه اخیر بود. کنترل نسبی همه گیری کرونا امیدواری‌ها برای افزایش تقاضای چین برای نفت خام را به دنبال داشته است و همین موضوع به افزایش بهای طلای سیاه در بازار کمک کرد.

همچنین چین در ماه میلادی جاری با توجه به تخفیف‌هایی که روسیه بر نفت خود اعمال کرده است بالاترین میزان نفت خام دریایی خود را از این کشور وارد کرد.

در سوی مقابل، افزایش بیشتر از انتظار بهای مصرف کننده در فرانسه، اسپانیا، و آلمان باعث شده است بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را برای کنترل تورم تحت بررسی قرار دهد. این موضوع می‌تواند به طور مستقیم بهای نفت خام در جهان را کاهش دهد.

تحلیلگران می‌گویند امیدواری‌ها برای کنترل همه گیری کرونا در جهان و نیز جنگ اوکراین که با تحریم روسیه از سوی کشور‌های غربی همراه بوده است می‌تواند بهای طلای سیاه در سال جاری میلادی را به مرز یکصد دلار در هر بشکه برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار