کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل ارائه داده‌های آماری درباره احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای مهار تورم در این کشور شاهد کاهش یک درصدی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۵۶ سنت کاهش به ۸۲ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴۴ سنت کاهش، ۷۵ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

روسیه امروز به طور رسمی از توقف صادرات نفت خام خود به لهستان از طریق خط لوله خبر داد. این موضوع به دلیل حمایت‌های ورشو از اوکراین و ارسال نخستین تانک‌های لئوپارد به کی یف صورت گرفت.

مسکو همچنین در نظر دارد از ماه مارس به دلیل اعمال سقف قیمت بر محصولات نفتی خود از سوی کشور‌های غربی، ۵ درصد از عرضه نفت خام خود به بازار را کاهش دهد که همین موضوع می‌تواند در بلندمدت به افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی دامن بزند.

امیدواری‌ها برای کنترل همه گیری کرونا در جهان و نیز افزایش تقاضای چین به عنوان بزرگترین واردکننده آن می‌تواند به افزایش بهای طلای سیاه در بازار منجر شود. تحلیلگران می‌گویند بهای نفت در سال جاری میلادی احتمالا به مرز یکصد دلار در هر بشکه برسد.

برچسب ها: بهای نفت ، نفت برنت ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار