زلنسکی: ارسال جنگنده‌های پیشرفته و تحریم بیشتر روسیه ضروری است

رئیس جمهور اوکراین خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از کشور‌های غربی برای مقابله با روسیه شد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است در جنگ اوکراین در حال حاضر قدرت توپخانه از اهمیت به سزایی برخوردار است و به دلیل آنکه قدرت توپخانه‌ای روسیه ۶ برابر اوکراین است، کی یف شانس کمی برای مقابله با تهاجم مسکو دارد. این در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها توانایی تامین تسلیحات توپخانه‌ای کافی برای اوکراین را ندارند. با این حال، مقامات کی یف همچنان چشم به کمک‌های کشور‌های غربی بسته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از کشور‌های اروپایی خواست سرعت ارائه تسلیحات مدرن خود به کی یف را تسریع کرده و تحریم‌های سخت تری را علیه مسکو اعمال کنند، در غیر این صورت جنگ در این کشور می‌تواند برای سال‌ها ادامه یابد.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی برای رهبران اروپایی که از داخل یک قطار انجام می‌شد گفت: ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید اقدامات لازم برای مهار روسیه را انجام دهند. اگر اروپایی‌ها در ارسال تسلیحات به ما تعلل کنند، ممکن است شیطان زمان کافی برای سازماندهی مجدد و افزایش توان خود را یافته و جنگ برای سال‌ها طول بکشد.

رئیس جمهور اوکراین در این سخنرانی خواستار دریافت موشک‌های برد بلند و نیز جنگنده‌های پیشرفته غربی شد. این در حالی است که پیش‌تر آمریکا با ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به این کشور مخالفت کرده بود.

زلنسکی تاکید کرد: آیا این گونه تصور نمی‌کنید که موفقیت کمتر ما ناشی از تاخیر در اقدام مشترک است؟ کرملین در حال نظاره اقدامات ماست. ما نمی‌توانیم ارسال تسلیحات به سربازانمان را به تاخیر بیاندازیم. ما به جنگنده‌های پیشرفته نیاز داریم. آیا دلیل منطقی برای تاخیر در ارسال جنگنده وجود دارد؟

رئیس جمهور اوکراین در پایان از لهستان و اسلواکی، دو کشور عضو ناتو به دلیل در اختیار قرار دادن جنگنده‌های میگ ساخت شوروی سابق که خلبانان اوکراینی می‌توانند بدون طی کردن دوره آموزش از آن‌ها استفاده کنند، تقدیر کرد.

مرشایمر می‌گوید ارسال جنگنده‌های پیشرفته به اوکراین از سوی کشور‌های غربی نمی‌تواند تغییر محسوسی در میدان نبرد ایجاد کند. نخست اینکه برای استفاده از این جنگنده‌ها خلبانان اوکراینی باید سال‌ها آموزش ببینند و موضوع مهمتر آن است که روسیه قوی‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی از جمله اس ۴۰۰ را در اختیار دارد که می‌تواند جنگنده‌های غربی را هدف قرار دهد. قدرت توپخانه‌ای در جنگ اوکراین اهمیت بسزایی دارد که در این زمینه دست برتر در اختیار روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
خاک بر سر مردم اوکراین که این رییس جمهور آنهاست ،گدا وابله وعروسک خیمه شب بازی غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
خاک بر سرت
مردک دیوانه ، دلقک ، عروسک دست حیوانات آدم نما...!!!
آخرین اخبار