کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل نگرانی و ترس از بروز رکود اقتصادی در آمریکا شاهد نزدیک به یک درصد سقوط بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۸ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴۶ سنت کاهش، ۸۲ دلار و ۸۰ سنت در هر شکبه داد و ستد شد. 

گزارش روز گذشته درباره شرایط اقتصادی آمریکا نشان داد نرخ تورم در این کشور به ۵ درصد کاهش یافته است که همین موضوع باعث جهش ۲ درصدی بهای نفت خام در بازار جهان شد. 

گزارش‌های جدید درباره شرایط اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد شاخص بهای مصرف کننده در این کشور طی یک ماه اخیر ۰.۱ درصد افزایش یافته است. همچنین نرخ تورم در این کشور به ۵ درصد سقوط کرد. این مسئله باعث امیدواری برای پایان بخشیدن به سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو شده است. 

با این حال، هنوز نگرانی‌هایی درباره احتمال رکود اقتصادی در آمریکا وجود دارد و همین موضوع بر تقاضای بازار تاثیر گذاشته است. 

از طرفی دولت بایدن در نظر دارد ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا را بار دیگر تقویت کند و مخازن این کشور را پر کند. سازمان انرژی آمریکا امیدوار است این موضوع در زمانی رخ دهد که بهای طلای سیاه در بازار جهانی روند نزولی پیدا کرده باشد.

همچنین گزارش سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد طی یک هفته اخیر میزان ذخایر نفت خام این کشور با نزدیک به ۶۰۰ هزار بشکه افزایش به ۴۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است. این در حالی است که ذخایر بنزین و میعانات این کشور طی این مدت به ترتیب شاهد کاهش ۳۰۰ و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای بوده است.

از زمانی که کشور‌های عضو اوپک پلاس تصمیم به کاهش بیش از یک میلیون بشکه‌ای عرضه نفت به بازار گرفته‌اند بهای دو شاخص اصلی نفت خام جهان بیش از ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. 

تحلیلگران می‌گویند گام تازه اوپک پلاس با وارد آوردن شوک به بازار، باعث جهش بهای طلای سیاه شده است. برآورد می‌شود تا چند ماه آینده بهای نفت خام به مرز یکصد دلار در هر بشکه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار