ادعای اوکراین درباره حملات پهپادی روسیه به این کشور

درپی شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف دولت اوکراین ادعا کرد روسیه با چند ده پهپاد به این شهر حمله کرده است.

رسانه‌های خبری در حالی از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد طی ساعات اولیه روز پنجشنبه در بخش‌هایی از اوکراین به ویژه در کی‌یف خبر می‌دهند که فرمانده ارتش کی‌یف مدعی شده که پدافند هوایی این کشور صبح امروز شدیدترین حمله هوایی روسیه به پایتخت در چند ماه اخیر را دفع کرده است.

براساس گزارش گاردین، مقامات پدافند هوایی اوکراین ساعتی پیش ادعا کردند، این پدافند ۱۸ پهپاد از ۲۴ پهپاد روسیه را که در حمله ساعات اولیه امروز استفاده شده بودند، سرنگون کرده است.

«سرگئی پوپکو» رئیس اداره نظامی شهر کی‌یف هم ادعا کرد: «بر اساس اطلاعات اولیه همه موشک‌ها و پهپادهای دشمن (هواپیماهای بدون سرنشین) بر فراز کی‌یف توسط نیروهای پدافند هوایی منهدم شدند».

وی ادامه داد این سومین روز حمله به کی‌یف در ماه مه بوده و توضیح داد: «شهر ما چنین فشار حملاتی را از آغاز سال جاری میلادی تاکنون تجربه نکرده بود». پوپکو گفته که بقایای پهپادهای ساقط شده، در بخش‌های مختلفی از کی‌یف افتاده اما تلفاتی برجای نگذاشته است.

همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، همزمان با شنیده شدن انفجارها در کی‌یف، خبرها از وقوع چندین انفجار در مناطق اودسا و زاپوروژیا حکایت دارند. در همین راستا  ولادیمیر روگوف یک مقام ارشد در اداره منطقه‌ای زاپوروژیا با اشاره به احتمال آغاز ضد حمله اوکراین از این منطقه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دشمن شمار نیروهای خود را در خط مقدم نبرد در منطقه زاپوروژیا افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عملیات انفجاری خود اوکراین در پی فریب مردم که از ترس حملات روسیه در تلافی حمله به مسکو در حال فرار و تخلیه کیف به سمت مناطق امن می‌باشند
آخرین اخبار