آلمان در سه ماهه نخست امسال وارد رکود اقتصادی شد

داده‌های اداره آمار آلمان نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول امسال وارد رکود شده است.

داده‌های اداره آمار آلمان در امروز (پنجشنبه) نشان داد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سه ماه قبل از آن کاهش یافته و در نتیجه، اقتصاد آلمان وارد رکود شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک برآورد جدید نشان داد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با تعدیل قیمت و اثرات تقویمی، ۰.۳ درصد کاهش داشته است. این وضعیت به دنبال کاهش ۰.۵ درصدی رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ است. رکود معمولاً به صورت دو فصل متوالی کاهش رشد اقتصادی تعریف می‌شود.

برآورد اول نشان داده بود که تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه اول راکد بوده و آلمان در حال عبور از رکود است.در مقایسه سال به سال، تولید ناخالص داخلی با تعدیل قیمت و اثرات تقویمی، ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

آندریاس شوئرله، تحلیلگر دکا بانک، گفت: «مصرف کننده آلمانی در زیر بار تورم شدید، به زانو در آمده است و این اوضاع کل اقتصاد را با خود به زیر می‌کشد.»

مصرف خانوار‌ها پس از تعدیل قیمت، فصلی و تقویمی، بر اساس مقایسه سه ماهه ۱.۲ درصد کاهش داشت. هزینه‌های دولت نیز به میزان قابل توجه ۴.۹ درصد در مدت سه ماهه کاهش یافته است.

کارستن برزسکی، رئیس بخش کلان جهانی موسسه آی ان جی، گفت: «آب و هوای گرم زمستان، بهبود فعالیت‌های صنعتی، به کمک بازگشایی مبادلات چین و کاهش اصطکاک‌های زنجیره تأمین، برای خروج اقتصاد از منطقه خطر رکود کافی نبود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار