غول انرژی نروژ: زمستان آینده قیمت گاز در اروپا سر به فلک می‌کشد

شرکت اکوینور از افزایش شدید بهای گاز در اتحادیه اروپا در زمستان سال آینده میلادی خبر داد.

از آنجا که کشور‌های اروپایی توان مداخله در جنگ اوکراین به صورت مستقیم را ندارند، تنها اقدام به ارسال تسلیحات به کی یف کرده و کوشیدند ماشین جنگی روسیه را به کمک تحریم‌ها فرسوده کنند. با این حال، تحریم حوزه نفت و گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا باعث افزایش سرسام آور بهای سوخت در کشور‌های غربی و افزایش تورم شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اکوینور، بزرگترین شرکت توزیع کننده گاز طبیعی در اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد بهای گاز در اروپا طی زمستان آینده به دلیل سرمای شدید هوا و نیز افزایش تقاضای چین شاهد رکورد جدیدی خواهد بود.

آیرین روملهوف، مدیر تجارت و پالایش شرکت اکوینور در یک کنفرانس خبری در اسلو، پایتخت نروژ به رسانه‌ها گفت: در صورتی که در زمستان سال آینده شاهد هوای سرد بوده و چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده سوخت فسیلی جهان نیز به دلیل کنترل همه گیری کرونا تقاضایش برای سوخت افزایش دهد، بار دیگر شاهد قیمت‌های گزاف برای گاز در اروپا خواهیم بود.

شرکت اکوینور، غول نفت و گاز نروژی است که بیش از دو سوم سهام آن متعلق به دولت این کشور است. این شرکت که سیزدهمین شرکت بزرگ نفت و گاز جهان محسوب می‌شود بخش قابل توجهی از انرژی فسیلی اتحادیه اروپا را پس از تحریم روسیه توزیع کرد.

با این حال، از آنجا که آلمان، موتور محرک اقتصادی اتحادیه اروپا وابستگی شدیدی به گاز مصرفی روسیه پیش از تحریم‌ها داشت و نیز دشواری در تامین گاز مایع از آمریکا و قطر، مقامات اروپایی می‌گویند با ادامه روند جنگ اوکراین زمستان سال آینده می‌تواند بار دیگر با افزایش شدید بهای انرژی همراه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
خدا کنه فقط انسان های بیگناه مظلوم واقع نشن. وگرنه اروپا پدر خاورمیانه و دنیا رو درآورده هر بلایی سرشون بیاد حقشونه
آخرین اخبار