کاهش ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا

داده‌های آماری نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به دوم ژوئن کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای داشته است.

آمریکا شرایط سخت اقتصادی را به واسطه تحریم‌های روسیه و متعاقب آن افزایش بهای سوخت و جهش نرخ تورم در حال تجربه کردن است. این موضوع باعث افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) شده و تبعات شرایط بد اقتصادی واشنگتن را برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خود با چالش مواجه کرده است. 

به گزارش تله تریدر، گزارش جدید سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد میزان ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور شاهد کاهش بوده است. 

داده‌های آماری نشان می‌دهد میزان ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا در هفته منتهی به دوم ژوئن با ۵۰۰ هزار بشکه کاهش، به ۴۵۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است. 

داد‌های پالایشگاهی نیز حاکی از آن است که پالایشگاه‌های آمریکا طی این مدت به طور متوسط روزانه ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز دریافتی داشته اند که نسبت به میانگین ثبت شده در هفته قبل ۴۸۱ هزار بشکه در روز جهش را نشان می‌دهد. 

مقامات آمریکایی می‌گویند به دلیل آغاز فصل مسافرت در کشور اکنون پالایشگاه‌های آمریکا با نزدیک به ۹۶ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و به طور متوسط روزانه ۱۰ میلیون و یکصد هزار بشکه بنزین تولید می‌کنند. 

گرچه آمریکا خود یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت خام در جهان محسوب می‌شود، اما این کشور طی هفته منتهی به دوم ژوئن ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت به صورت روزانه وارد کرده است که ۸۱۷ هزار بشکه کمتر از هفته گذشته بوده است. 

کاهش ذخایر استراتژیک نفت خام بر بازار جهانی طلای سیاه تاثیر گذاشته و به طور معمول باعث افزایش بهای نفت در بازار انرژی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار