افزایش یک درصدی بهای نفت

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد افزایش یک درصدی بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل تصویب طرح افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا در مجلس سنا شاهد افزایش یک درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۷۱ سنت افزایش، به ۷۴ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶۶ سنت افزایش، ۷۰ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

تحلیلگران بازار می‌گویند با مصالحه میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای تصویب طرح افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال، امیدواری‌ها برای پایان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به منظور کنترل تورم افزایش یافت. 

با این حال، همچنان چشم بازار انرژی به نشست کارتل نفتی اوپک پلاس در چهارم ژوئن دوخته شده است، جایی که بزرگترین تولید کنندگان نفت خام جهان می‌توانند با تصمیمات خود برای کاهش عرضه باعث جهش دوباره در بهای جهانی طلای سیاه شوند. 

گرچه در نشست قبلی اوپک پلاس اعضا با کاهش داوطلبانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به بازار موافقت کردند، اما چهار منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند احتمال کاهش عرضه در نشست ماه ژوئن کم است. 

از طرفی، داده‌های آماری درباره اقتصاد چین نشان می‌دهد شرایط این کشور بهتر از پیشبینی‌های قبلی بوده است. چین بزرگترین وارد کننده سوخت در جهان محسوب می‌شود و داده‌های آماری مناسب درباره دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌تواند به افزایش بهای نفت در بازار انرژی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار