ضرورت گسترش آموزش حقوقی و ترویج مصالحه در جامعه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از گسترش آموزش حقوقی و ترویج مصالحه در جامعه به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت : به نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه احتیاج داریم.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با موضوع صیانت از حقوق عامه و حقوق بیت المال، مهمترین مصداق دفاع از حقوق عامه و حقوق بیت المال را کمک به کاهش حجم پرونده‌های دستگاه قضا عنوان کرد و گفت : اگر از هدر رفت این همه هزینه‌های ناشی از تشکیل پرونده‌های حقوقی و قضایی جلوگیری شود، این امر باعث جلوگیری از تضییع حقوق مردم و حقوق بیت المال خواهد شد.

توسلی زاده گسترش آموزش حقوقی و مصالحه در جامعه را ضروری دانست و افزود: همه دستگاه‌های اداری باید طوری پاسخگوی مردم باشند که قانع کننده باشد و افراد به دنبال رابطه و واسطه برای حل مشکلاتشان و زمینه‌های ارتشاء، اختلاس و وقوع رفتار‌های مجرمانه فراهم نشود.

 شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات یکی از ظرفیت‌های مهم برای برخورد قضایی با تضییع کنندگان حقوق عامه و حقوق مردم است، افزود: بی‌شک دستگاه قضایی با فعل‌ها و ترک فعل‌های منتج به تضییع حقوق مردم و همچنین حقوق بیت المال قاطعانه برخورد خواهد کرد. 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه برای رسیدگی ویژه به گزارشات منتج به تضییع حقوق عامه و حقوق بیت المال در کرمانشاه و شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرد.

 رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوق دانان در این نشست با بیان اینکه حقوق دانان انقلابی، برای دفاع از حقوق مردم و بیت المال در استان پای کار هستند، رعایت اصل پیشگیری در مقابله با تجاوز و تعدی به حقوق بیت المال و حقوق عامه را مهم دانست و افزود: حقوق دانان بسیجی از همه توان خود در این حوزه استفاده خواهند کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار