امر سازش یک مقبول عقلی و شرعی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در نشستی با بزرگان و متنفذین در امر سازش با عنوان مشارکت‌های مردمی در پرونده‌های قتل، بر امر سازش به عنوان یک مقبول عقلی و شرعی تاکید کرد.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مقوله سازش یک امر شرعی و عقلی است، گفت : خوشبختانه این موضوع در استان کرمانشاه به یک گفتمان عمومی و یک فرهنگ همگانی تبدیل شده است و این مهم میسر نبود مگر با حضور بزرگان و ریش سفیدان که از نعمت‌های ارزشمند این استان هستند و تلاش آن‌ها جای تقدیر فراوان دارد.

وی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است بزرگان با حضور خود در میان مردم و با حل اختلافات از تشکیل پرونده‌های قضایی جلوگیری کنند و اجازه ندهند پای مردم به راهرو‌های دادگستری باز شود و باید به صراحت بگویم خدمتی بالاتر از این نیست که از شکل‌گیری اختلاف بین مردم جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: به دادسرا دستور داده شده است که تمام پرونده‌های قتل علاوه بر رسیدگی در اختیار بزرگان نیز قرار گیرد تا برای امر مصالحه پیش قدم شوند و به سازش برسانند.

در این نشست معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹ فقره پرونده قتل به سازش رسیده است، گفت: علاوه بر اینکه سازش در میان مردم بسط داده شده است، در میان همکاران قضایی نیز این امر به یک گفتمان تبدیل شده است.

ابراهیم فتاحی با برشمردن برخی اقدامات برای آسان کردن امر سازش در استان خاطرنشان ساخت از جمله اقدام خوب و موثر برای میسر کردن موضوع مصالحه تقسیم استان به سه منطقه است و متناسب با مناطق تعیین شده از وجود بزرگان متنفذ در آن منطقه بهره مند می‌شویم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار