فوت ۱۷۵ نفر بر اثر مصرف موادمخدر در آذربایجان شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۷۵ نفر بر اثر مصرف انواع مواد مخدر در استان فوت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ در حدود ۲ درصد کاهش داشت.

آقای رنجبر اظهار کرد: بر اساس آخرین شیوع شناسی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد و در استان آذربایجان شرقی ۱.۲۲ درصد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر برای کاهش آسیب، پیشگیری، فرهنگی، مراقبتی، حمایتی و صیانتی در ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر شهری و روستایی و ۵۹۲ مدرسه  استان اجرا می‌شود.

آقای رنجبر با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در استان داشتیم افزود: کشفیات مواد مخدر روانگردان در استان ۶۲ درصد افزایش یافت همچنین یک کارگاه تولیدی در شهرستان مرند نیز شناسایی و پملب شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ادامه داد: تمام پاتوق‌های معتادان متجاهر در استان شناسایی و جمع آوری شد و ۸۳ هزار معتاد شناسنامه دار در استان در ۲۵۸ مرکز درمانی و حمایتی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و ۷۶۳ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

آقای رنجبر با اشاره به فعالیت ۱۰۲ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانمندسازی بهبودیافتگان در استان افزود: برای ۴۵۰ نفر از بهبودیافتگان اشتغالزایی شد.

وی تنها راهکار برون رفت از این پدیده را پیشگیری، اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها، جوانان و نوجوانان از عواقب مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اصلاح و بروزرسانی قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار