مقاومت فلسطینیان در نوار غزه پس از ۱۷ سال محاصره

فلسطینیان با گذشت ۱۷ سال از محاصره تحمیلی بر نوار غزه همچنان بر مقاومت پافشاری می‌کنند.

نسل کنونی در نوار غزه که هفده سال از محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی به این منطقه می‌گذرد با مقاومت خودش که باعث عجز جهانیان شده است به جامعه جهانی می‌گوید من وجود دارم، اما جهان تاکنون از فهم زبان مقاومت این نسل عاجز است.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: هفده سال از زمانی که رژیم صهیونیستی محاصره نوار غزه را آغاز کرد می‌گذرد و همین امر باعث وخامت اوضاع انسانی و اقتصادی منطقه در همه زمینه‌ها شده است. در این روزها، فلسطینی‌ها ساکن در نوار غزه شمع هفدهمین سالروز محاصره منطقه را روشن می‌کنند. مردم نوار غزه با محاصره زندگی می‌کنند و با آن عمر خود را سپری می‌کنند. محاصره نوار غزه، باعث از بین رفتن رؤیا‌های یک نسل کامل شده است.

صلاح عبدالعاطی فعال در زمینه حقوق بشر گفت: محاصره یکی از اشکال مجازات جمعی است و یک جنایت ضد انسانی است که مشابه جنایت جنگی است در نتیجه می‌تواند یکی از اشکال سرکوب دسته جمعی باشد و جامعه جهانی باید برای متوقف کردن آن وارد عمل شود.

از نخستین لحظه محاصره نوار غزه، همه چیز تغییر کرد بطوریکه میانگین فقر، بیکاری و خسارت اقتصادی به شدت افزایش یافت و وضعیت انسانی درهمه زمینه‌ها بدتر شده است. آنچه باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود حملات ویرانگر اسرائیل به نوار غزه است. حملاتی که باعث تخریب خانه‌ها و ساختار‌های زیربنایی منطقه شده است در نتیجه اهالی نوار غزه بدون شغل، درمان، گذرگاه، برق و آب هستند.

اشرف القدوه سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: این محاصره باعث شهادت برخی از بیماران شده است و افزون بر آن بیماران نوار غزه از کمبود تجهیزات پزشکی که دشمن صهیونیستی آن‌ها را در گذرگاه‌ها نگاه داشته است و مانع رسیدن آن‌ها به بیمارستان‌های منطقه می‌شود، رنج می‌برند.

شرایط پیچیده‌ای در نتیجه محاصره هوایی، زمینی و دریایی نوار غزه ایجاد شده است و هیچ کس برای پایان دادن به آن تلاش نمی‌کند.ظاهرا جامعه جهانی از محاصره اعمال شده بر نوار غزه و این حقیقت که نسلی از جهان دور افتاده اند، ناراحت نیست. اما این نسل با مقاومت خود که باعث عجز جهان شده است به جامعه جهانی می‌گوید من وجود دارم و جهان تاکنون از فهم زبان مقاومت این نسل عاجز است.

برچسب ها: نوار غزه ، محاصره غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار