شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در شهرکرد + فیلم

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از روز شنبه ۱۰ تیرماه در فرهنگسرای شهرکرد با اجرای هنرمندان منطقه ۲ در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این جشنواره هنرمندان از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در فرهنگسرای شهرکرد به اجرای صحنه‌ای می‌پردازند، افزود: غلامشاه قنبری (نی و آواز - چهارمحال و بختیاری)، کوروش اسدپور (شاهنامه‌خوانی - چهارمحال و بختیاری)، مجید پاکدل و عبدالرحیم کرمی (نی‌جفتی و شروه‌خوانی - بوشهر) و ناخدا ستوده (چاووشی‌خوانی - بوشهر) در نخستین شب و در ۱۰ تیرماه روی صحنه رفتند.

پیام احمدی افزود: برای اولین بار این جشنواره در استان برگزار شده است و در حاشیه برگزاری این جشنواره از آلبوم موسیقی حیدر شاه نیز رونمایی شد.

به گفته وی در روز دوم این جشنواره نیز اجرا‌های نصرت و علی چراغی (کرنا و دهل _ بوشهر)، بهرام مهربخش (نی‌انبان- خوزستان)، عبدقلی شهبازی و روزه عباسی (نی و آواز - اصفهان) و باسم حمادی (ریف، موسیقی روستایی اعراب خوزستان) و سومین روز جشنواره اجرا‌های رشید شعبانیان و کیانوش گودرزی (کرنا و نقاره - خوزستان)، سهراب شفیعی و ایرج موسویان (آواز‌های محلی - کهگیلویه و بویراحمد) و حسینعلی سعادتی‌راد (کرنا و دهل - فارس) روی صحنه خواهند رفت.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در بخش پژوهش نیز موضوع‌های "کهگیلویه و بویراحمد (شاهنامه‌خوانی) " توسط جواد بشارتی، "فلک‌نازخوانی" توسط فرامرز منصوری و کیخسرو پورطاهری، "تحلیل و بررسی موسیقی عرب خوزستان" توسط محمود مشهودی، "کارگاه نی‌انبان" توسط حماسه حق‌پرست و "بررسی رپرتوار‌های موسیقی قشقایی با نگاهی تطبیقی به موسیقی اقوام مهاجر" توسط دامون شش‌بلوکی ارائه خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره ۲۵ نفر از هنرمندان به صورت زنده اجرای موسیقی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.