توافق هند و اتحادیه اروپا برای همکاری در حوزه پهپاد‌ها

دهلی نو و بروکسل موافقت خود را برای گسترش همکاری‌ها در زمینه هواپیما‌های بدون سرنشین اعلام کردند.

هند یکی از مهمترین کشور‌هایی است که آمریکا و متحدان غربی اش به عنوان ابزاری برای مهار چین به آن نظر می‌کنند. از این رو، طی سالیان اخیر کشور‌های غربی روابط خود در حوزه‌های فناوری را با دهلی نو گسترش داده و اقدام به امضای قرارداد‌های متعددی در این زمینه برای همکاری با هند کرده اند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت هوانوردی غیرنظامی هند امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اداره کل هوانوردی غیرنظامی این کشور در راستای گسترش همکاری‌ها با طرف اروپایی، اقدام به امضای یادداشت تفاهم و همکاری با آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا کرده است. 

بر اساس بیانیه منتشر شده، این همکاری‌ها در زمینه وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) بوده و دو طرف به دنبال گسترش همکاری‌ها در این حوزه جدید هوایی هستند. 

دهلی نو تاکید دارد: همکاری دو طرف شامل توسعه گواهینامه‌ها و استاندارد‌های زیست محیطی برای استفاده از سیستم‌های پهپادی و نیز مواردی همچون صدور مجوز پرسنل، آموزش، مدیریت ترافیک هوایی و مسائل مربوط به زیرساخت‌ها می‌شود. 

همچنین دهلی نو و بروکسل موافقت خود را با به اشتراک گذاشتن داده‌ها در مورد پیشرفت‌های فناوری و تحقیقاتی در حوزه پهپاد‌ها اعلام کردند. 

هند یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه فناوری‌های روز دنیا به ویژه حوزه رایانه، برنامه نویسی و ساخت تجهزات صنعتی است. کشور‌های غربی اکنون به دنبال چرخش همکاری‌های اقتصادی خود از چین به سمت هند هستند. این اقدام در راستای تقویت دهلی نو و نیز قطع وابستگی متقابل اقتصادی از پکن صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار