ادای احترام کاردار ژاپن و دستیار رییس‌جمهور کشورمان به شهدای سردشت

کاردار ژاپن و دستیار رییس‌جمهور کشورمان برای پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با حضور در مزار شهدا به شهدای بمباران شیمیایی سردشت ادای احترام کردند.

کاردار ژاپن و دستیار رییس‌جمهور کشورمان در راستای پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی عصر امروز، چهارشنبه در سفر به سردشت در آذربایجان‌غربی با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی این شهر ادای احترام کردند.

«کنجو موراکامی» و «سکینه سادات پاد» که رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان اجرایی استان آن‌ها را همراهی می‌کنند، با حضور در مزار شهدای این سردشت با نثار گل خاطره شهدای این شهرستان به ویژه شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان را گرامی داشتند.

قرار است کاردار ژاپن و دستیار رییس‌جمهور کشورمان در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در همایش مصدومان شیمیایی شهرستان سردشت شرکت کنند.

در این همایش که با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت برگزار می‌شود، تعدادی از جانبازان شیمیایی این شهرستان سخنرانی می‌کنند و در پایان بیان‌نامه همایش به ۲ زبان فارسی و انگلیسی قرائت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزار‌های شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.