کره جنوبی: با همکاری آمریکا متعهد به ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی هستیم

همزمان با ورود زیردریایی هسته‌ای آمریکا به بندر بوسان، سئول بر ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی تأکید کرد.

با تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره که با آزمایش‌های موشکی متعدد کره شمالی در پاسخ به رزمایش‌های نظامی تحریک‌آمیز آمریکا و کره جنوبی انجام شد، اکنون سئول از ورود یک زیردریایی ارتش آمریکا به بندر این کشور خبر داد. سئول و واشنگتن می‌کوشند اقدام به ایجاد بازدارندگی در برابر پیونگ یانگ کنند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ورود زیردریایی مجهز به موشک بالستیک آمریکا به بندر بوسان که برای نخستین‌بار طی ۴۲ سال اخیر انجام می‌شود، نشان دهنده تعهد آهنین دو کشور دوست به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی است.»

در این بیانیه آمده است: «این زیردریایی هسته‌ای که مدل آن کلاس اوهایو است، مجهز به موشک بالستیک بوده و به تازگی در بندر بوسان در جنوب شرقی کشور پهلو گرفت. آخرین بار که یک زیردریایی آمریکایی به بندر کره جنوبی وارد شده بود مربوط به ۱۹۸۱ می‌شود.»

این بیانیه تأکید دارد: «این زیردریایی هسته‌ای با هماهنگی میان مقامات دفاعی آمریکا و کره جنوبی انجام شد و در‌ها را برای استقرار منظم تسلیحات استراتژیک آمریکا در شبه‌جزیره کره باز می‌کند. ما به دنبال گسترش مناسبات خود با واشنگتن در حوزه‌های نظامی هستیم.»

ورود این زیر دریایی هسته‌ای به بندر بوسان پس از آن روی می‌دهد که هفته گذشته کره شمالی از آزمایش یک موشک قاره پیما در سواحل شرقی خود خبر داد. پس از این آزمایش موشکی که ۷۲ دقیقه به طول انجامید، مقامات سئول، واشنگتن و توکیو اقدام به انجام رزمایش دفاع موشکی کردند. 

مقامات کره جنوبی پیش‌تر از آمریکا خواسته بودند برای ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات هسته‌ای کره شمالی، اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک خود در این کشور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار