تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمان در محرم

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از تشدید نظارت‌های بهداشتی در محرم، به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

محمود زین الدینی گفت: دامپزشکی کرمان امسال همانند سال‌های قبل با ساماندهی ۸ اکیپ ثابت و ۶ سیار به منظور نظارت بهداشتی و شرعی و حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم به ویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده خدمت رسانی است.

او افزود: به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی عزاداران و حفظ بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان ضمن اطلاع رسانی به هیئت امنای مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، کشتارگاه‌های دام در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه در این ایام فعال هستند و شهروندان می‌توانند دام‌های قربانی خود را به کشتارگاه‌های دام منتقل و در آنجا قربانی کنند.

زین الدینی با اشاره به شیوع برخی بیماری‌های مشترک انسان و دام علی الخصوص بیماری تب کریمه کنگو که ممکن است از طریق دام‌های آلوده به انسان منتقل شود از تمام شهروندان و خیرین درخواست کرد، حتی المقدور قربانی دام‌ها در کشتارگاه‌های دام صورت گیرد و از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کنند.

او گفت: در صورتی که امکان انتقال دام به کشتارگاه وجود ندارد، حتما هنگام ذبح دام از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنند و پس از آن به اکیپ‌های سیار دامپزشکی اطلاع  دهند تا سلامت لاشه دام از سوی بازرسان دامپزشکی بررسی و مشخص شود.

زین الدینی تصریح کرد: لاشه‌های قربانی باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: طرح ترویجی بهداشتی هدایت کشتار دام قربانی به کشتارگاه‌های دام چندین سال شروع شده که ناشی از همکاری بین بخشی دستگاه‌های مرتبط و استقبال آگاهانه شهروندان و نیکوکاران بوده است و این مهم، گامی موثر در ارائه خدمات بهداشتی بهینه به شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار