افزایش ۸۹ درصدی درآمد‌های مالیاتی در آذربایجان غربی

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: درآمد‌های مالیاتی در استان ۸۹ درصد افزایش یافت.

 مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان از افزایش چشم گیر درآمد‌های مالیاتی استان در چهار ماه اول امسال خبر داد و گفت: تا پایان تیرماه امسال بیش از ۱۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مالیاتی اخذ شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته  ۸۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جعفر پورمختار ادامه داد: این میزان مالیات از ۲۸۳ هزار مورد مودی حقیقی و  ۱۴ هزار و ۷۳۰ مودی مالیاتی حقوق در استان آذربایجان غربیاخذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۱ درصد از مالیات اخذ شده در استان به مالیات بر ارزش افزوده مربوط می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اجرای ماده ١٨١ قانون مالیات‌های مستقیم و بازدید‌های سرزده از فرار مالیاتی واحد‌های تولیدی و صنفی اقدامات خوبی انجام گرفت و منابعی شناسایی شده است اظهار کرد: در این ارتباط از ابتدای امسال ۳۷ فقره بازرسی از واحد‌های بزرگ اقتصادی صورت گرفته است.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آماری از فرار مالیاتی برخی مشاغل در دست نیست، افزود: طبق قانون، پزشکان، داروخانه‌ها و وکلا مکلف هستند از دستگاه پوز و پایانه فروشگاهی استفاده کنند در غیر این صورت از مصادیق فرار مالیاتی است.

پورمختار  تصریح از ابتدای امسال در ۱۲۸ فقره از مطب پزشکان، دستگاه کارت خوان وجود ندارد و یا از دستگاه پوز بانکی دیگران استفاده می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در پایان از متناسب نبودن میزان درآمد‌ها  با میزان مالیات انتقاد کرد و گفت: مالیات‌هایی که از مردم دریافت می‌شود به نسبت بیشتر از  درآمد است و باید دولت و متولیان قانونگذاری در قانون‌های مالیاتی تجدید نظر کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.