فرصت سه ماهه مالیاتی برای خودرو‌های لوکس و گران ‏قیمت

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از تعیین فرصت سه ماهه مالیاتی برای خودرو‌های لوکس و گران ‏قیمت خبر داد.

جعفر پورمختار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ۳۰ بهمن، آخرین فرصت پرداخت مالیات دارندگان خودرو‌های لوکس و گران‏قیمت بالای سه میلیارد تومان، اظهار کرد: هدف قانون مالیات بر خودرو‌های لوکس درآمدزایی نیست.

وی جزئیات مالیات بر خودرو‌های لوکس را تشریح کرد و گفت: داده‌های مالکان خودرو‌های بالای سه میلیارد تومان که مشمول قانون مالیات بر خودرو‌های لوکس می‌شوند، از نیروی انتظامی دریافت و بر مبنای این اطلاعات، برای این مالکان پیامک ارسال شده است.

پورمختار با بیان این‌که مهلت نهایی پرداخت مالیات خودرو‌های لوکس و گران‌قیمت تا پایان بهمن ماه است، تأکید کرد: این پیامک برای مالکانی که هر یک از خودرو‌های آن‌ها بالای سه میلیارد تومان قیمت دارد، ارسال شده و اگر کسی چند خودرو داشته باشد و مجموع آن‌ها به بالای این رقم می‌رسد، مشمول مالیات بر خودرو‌های لوکس نخواهد بود.

دریافت  ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات  از خودروهای لوکس آذربایجان غربی در سال گذشته

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز اجرای قانون مالیات بر خودرو‌های لوکس از سال ۱۴۰۰، گفت: در دو سال گذشته در مجموع ۶۱۵۹ خودروی گرانقیمت در استان آذربایجان غربی مشمول پرداخت ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات خودروی لوکس شده اند.

پورمختار افزود: آمار دقیق خودرو‌های لوکس مشمول مالیات در سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست، چون هنوز این آمار در سامانه‌های مالیاتی بارگزاری نشده، ولی این موضوع به خود مشمولان پیامک شده است و این مشمولان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir ضمن رویت پرونده مالیاتی خود، نسبت به انجام تکالیف قانونی اقدام نماید.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: سیاست سازمان امور مالیاتی در سال‌های اخیر گسترش پایه‌های جدید مالیاتی تحت عنوان کلی «مالیات بر عایدی سرمایه» است که هدف و رسالت این قانون مقابله با روند تجمع ثروت و سرمایه در جامعه و کمک به استقرار عدالت اقتصادی در جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.