نیروی دریایی عربستان فرماندهی دو یگان بین المللی در منطقه را بر عهده گرفت

نیروی دریایی عربستان فرماندهی دو یگان بین المللی مرتبط با ارتقای امنیت دریایی در آب‌های کشور‌های حوزه شورای همکاری خلیج فارس را بر عهده گرفت.

نیرو‌ی دریایی عربستان مدیریت فرماندهی نیرو‌های امنیتی را از نیروی دریایی انگلیس و مدیریت فرماندهی گروه ضربت ترکیبی ۱۵۲ را از نیروی دریایی سلطنتی بحرین بر عهده گرفتند.

دریاسالار چارلز کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، در سخنرانی خود طی این مراسم، بر اهمیت نقش گروه ضربت ترکیبی ۱۵۲ در حفظ صلح در منطقه و تضمین ایمنی ناوبری دریایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، سرهنگ نیروی دریایی عاصم العمری از نیروی دریایی سلطنتی عربستان سعودی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت که نیرو‌های دریایی که به آن‌ها وابسته است آماده انجام کامل وظایفی هستند که به آن‌ها داده شده است.

گفتنی است فرماندهی نیرو‌های تکاور به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر کشور‌هایی عمل می‌کند که خطوط ناوبری تجارت دریایی را کنترل می‌کنند، از کشتی‌های تجاری متصل به نیرو‌ها محافظت می‌کنند و فعالیت‌هایی را که امنیت کشتیرانی در دریا‌ها را تهدید می‌کنند، رصد می‌کنند.

گروه ضربت ترکیبی ۱۵۲ نیز به عنوان بخشی از ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین برای امنیت دریایی در خلیج فارس، حفاظت از زیرساخت‌ها در آب‌های بین المللی و مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی و تهدیدات تروریستی فعالیت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
عربستانیا یا میان نوکری ما رو میکنن و کفشامونو واکس میزنن یا باید تقاص کاراشونو پس بدن مخصوصا 2000 تا حاجی که از ما کشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دیر یا زود باید حسابمون رو با عربا صاف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چه جوک با مزه ای،عربستان و فرماندهی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
به عمل عربستان کار خود را انجام می دهد
وبه توافقی پایبند است که شیرش دوشیده شود
و نقض سخن ایران است که امنیت خلیج فارس باید به دست همسایگان باشد.
ونه بیگانگان
آخرین اخبار