نخست‌وزیر پیشین فنلاند: اوکراین و روسیه را باید مجبور به مذاکره کرد

نخست‌وزیر پیشین فنلاند مدعیست که برای آوردن مسکو و کی‌یف به میز مذاکره باید فشار زیادی به کار گرفته شود.

«الکساندر استاب» نخست‌وزیر پیشین فنلاند و نامزد ریاست جمهوری کنونی این کشور، در مصاحبه با نشریه اسپانیایی «۲۰ مینتس» (۲۰ minutos) گفت که هیچ «راه‌حل کوتاه‌مدتی» برای مناقشه اوکراین وجود ندارد و «فشار زیادی» بر دو طرف لازم است تا مسکو و کی‌یف بر سر میز مذاکره قرار گیرند.

این مقام فنلاندی در بخشی از مصاحبه با بیان آنکه بعید به نظر می‌رسد که خصومت‌ها حتی در سال ۲۰۲۴ پایان یابد، زیرا این درگیری به وضوح یک جنگ طولانی است، افزود: «فقدان راه‌حل دیپلماتیک بر گردن مسکو و به طور خاص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است. مشکل این است که به نظر من این جنگ بزرگتر از آن است که پوتین در آن شکست بخورد، بنابراین به نظر می‌رسد که درگیری باید در میدان جنگ حل شود.»

الکساندر استاب تاکید کرد که مذاکرات در حالتی انجام می‌شود که کشور‌های ثالث به هر دو طرف فشار وارد آورند، و افزود: «پوتین نمی‌تواند در این جنگ شکست بخورد، بنابراین آنچه باید اتفاق بیفتد این است که قدرت‌هایی مانند چین و قدرت‌های بزرگ از شرق و جنوب جهانی بر مسکو فشار بیاورند تا پای میز مذاکره بیاید.»

استاب همچنین مسئولیت فشار آوردن بر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، را بر عهده آمریکا و اتحادیه اروپا دانست و با تاکید داشت به فشار زیادی بر هر دو طرف نیاز است.

از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین، مسکو بار‌ها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده و گفته است که هرگز از راه‌حل دیپلماتیک برای بحران دست برنداشته است، اما در عین حال، مقا‌م‌های مسکو بار‌ها تاکید داشتند که تمایل نداشتن کی‌یف به مذاکره و راه‌حل دیپلماتیک، راهی جز برخورد نظامی باقی نمی‌گذارد. اوکراین به طور مداوم هرگونه چشم انداز مذاکره با روسیه را رد کرده و زلنسکی حتی از نظر قانونی خود هم را از مذاکره با مسکو منع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
باید قبل از هر چیز پای آمریکا رو قطع کرد.
آخرین اخبار