سومین شب شعر کُردی گروس برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سومین شب شعر کُردی ویرا به همت انجمن کُردی ویرا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می‌شود.

علی‌اصغر دریایی اظهار کرد: انجمن ادبی کُردی ویرا سومین شب شعر کُردی گروسی خود را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  ضمن دعوت از همه شاعران گروسی، در جای جای ایران و جهان برای شرکت در این شب شعر، افزود: شعرای گروس با ارسال آثار خود به این شب شعر ضمن یاری انجمن آیینە شعر و ادب این دیار را آذین ببخشند.

او با تاکید براینکه اشعار ارسالی به این شب شعر باید به گویش کُردی گروسی باشد، گفت: براساس تصمیمات گرفته شده قالب و محتوا آزاد است.

به گفته دریایی، شعر‌ها باید به رسم‌الخط کردی نوشتە شوند، ولی اگر شاعری با این رسم‌الخط آشنایی ندارد، صدای خوانش شعرش را بفرستد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  با بیان اینکه شعرا باید آثار خود را تا ۱۰ مهرماه امسال به آیدی تلگرام @WIRA۴۰ ارسال کنند، گفت: برای عزیزانی که به دلیل مسافت مکانی امکان حضور در شب شعر را نداشتە باشند، امکان حضور تصویری فراهم می‌شود.

او تصریح کرد: این محفل ادبی با هدف رشد و توسعه ادبیات بومی گروسی و شناخت شاعران این خطه از میهن اسلامی برگزار می‌شود.

دریایی در پایان افزود: پس از گزینش آثار زمان برگزاری شب‌شعر اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.