پیش بینی تولید ۳۵۱ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع آذربایجان غربی

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از برداشت ۳۵۱ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع استان در سال جاری خبر داد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بهار امسال زارعین استان یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت ذرت دانه‌ای و ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار را به کشت ذرت علوفه‌ای (سیلوئی) اختصاص داده اند.

مهدیه فلاح افزود: عملکرد تولید ذرت دانه‌ای در هر هکتار از مزارع استان به طور میانگین ۱۲ تن و ذرت علوفه‌ای ۶۵ تن است و طبق براورد‌های انجام شده امسال ۱۲ هزار تن ذرت دانه‌ای و ۳۵۱ هزار تن ذرت سیلوئی از مزارع استان برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: همه ساله برداشت محصول ذرت علوفه‌ای از اواسط شهریورماه آغاز شده و تاپایان مهرماه ادامه می‌یابد و زمان برداشت ذرت دانه‌ای نیز اوایل مهر ماه است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و نقده از عمده مراکز تولید ذرت دانه‌ای و شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی، مهاباد، نقده، سلماس و پلدشت از عمده شهرستان‌های تولید کننده ذرت علوفه‌ای در استان هستند.

فلاح اجرای طرح‌های مرتبط با ذرت را کشت مستقیم توام با جایگزینی ارقام میان رس و زود رس، استفاده از لوله تیپ برای آبیاری، کشت نشائی ذرت، کشت دو ردیف روی پشته همراه با لوله تیپ، واجرای طرح تغذیه متعادل ذرت، توسعه کشت در شمال استان و خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه برشمرد. 

وی اضافه کرد: در سال جاری برای اولین بار تولید بذر هیبرید ذرت رقم ۷۰۴ در شمال استان (پلدشت) در سطح ۸۶ هکتار و رقم BC۶۷۸ در جنوب استان (نقده) در سطح ۱۴.۶ هکتار به اجرا درآمده وبا توجه به اهمیت تولید بذورهیبریدواستقبال کشاورزان منطقه پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی سطح ومیزان تولید این بذور در استان افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.