زارعان آذربایجان غربی از فروش علوفه به دلالان خودداری کنند

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خروج علوفه دامی تولیدی از استان به علت خشکسالی و کمبود ممنوع است و زارعان از فروش آن به دلالان خودداری کنند.

پرویز بستانچی گفت: ۸۰ درصد از غذای دام باید دارای علوفه باشد که در کنار کنستانتره مصرف می‌شود و هیچ گونه جایگزینی نیز برای آن وجود ندارد.

او می گوید: علوفه مرتعی، ذرت علوفه ای، یونجه، تفاله چغندرقند و کاه کلش جزو مواردی است که مورد مصرف دام بوده و خروج آن ممنوع است.

سرپرست معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی پیش آمده و کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان، این سازمان با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان شامل جو، کاه کلش، از محل تولیدات داخل استان تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی را ممنوع کرده است.

بستانچی گفت: با توجه به گزارشات موجود مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو و خرید کاه و کلش خارج از عرف و انتقال آن به خارج از استان به خصوص استان‌های اصفهان، مرکزی و جنوب کشور، نیازمند همکاری زارعان هستیم تا این موضوع کنترل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.