سازمان بین المللی انرژی:

روسیه و عربستان با کاهش عرضه ثبات در بازار نفت را به مخاطره انداخته‌اند

سازمان بین المللی انرژی با صدور بیانیه‌ای تصمیم کارتل نفتی اوپک پلاس برای کاهش عرضه به بازار انرژی را مخاطره آمیز خواند.

روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تحت شدیدترین تحریم‌های کشور‌های غربی به ویژه بر حوزه انرژی خود بوده است. با این حال، مسکو توانسته است با همکاری با کارتل نفتی اوپک نقشی موثر در کنترل بهای نفت خام در بازار داشته باشد و تحریم‌های غرب در این عرصه را خنثی کند. عربستان سعودی یکی از شرکای مسکو در این زمینه به شمار می‌آید. 

به گزارش تله تریدر، سازمان بین المللی انرژی امروز (چهارشنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد تصمیم عربستان برای تمدید داوطلبانه کاهش یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به بازار تا پایان سال جاری میلادی باعث ایجاد خطر در نوسان بهای نفت شده و این مسئله به هیچ عنوان نه به سود تولید کنندگان و نه مصرف کنندگان است. 

این گزارش می‌افزاید: تصمیم روسیه و عربستان به عنوان دو غول بزرگ عرضه کننده نفت خام به بازار برای تمدید کاهش داوطلبانه نفت به بازار تا پایان سال جاری میلادی به طور قابل توجهی باعث کمبود طلای سیاه در ۳ ماهه پایانی سال جاری میلادی در بازار می‌شود. این موضوع ثبات در بازار انرژی را به مخاطره انداخته است. 

براساس برآورد سازمان بین المللی انرژی، میزان تقاضا برای نفت خام در سال جاری میلادی شاهد رشد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای در روز خواهد بود که بخش قابل توجه این افزایش به دلیل افزایش درخواست چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام در جهان است. 

گزارش این نهاد حاکی از آن است تولید کشور‌های صادر کننده نفت خام جهان (اوپک) و شرکایش که کارتل نفتی اوپک پلاس را تشکیل داده اند دو میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. با این حال، زیان‌های ناشی از این مسئله به دلیل افزایش شدید عرضه نفت خام از سوی ایران کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۸:۵۴ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
اصولا باید روسیه به خاطر تحریم ها عرضه را کم کند تا بدانند که قدرت دست همه هست نه فقط دست غرب و آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
سلامbm20
۰۱:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
یعنی به نفع ایران شد ،
البته از عربستان بعید بود که این کار را کند،،، احتمالا خیلی زیاد منفعت آمریکا در این کار است که آمریکا هم بیخیال نفع ایران از این سیاست شد...
آخرین اخبار