زلزله ۷ ریشتری مغرب ۵۰ هزار خانه را ویران کرد

دیوان پادشاهی مغرب از تخریب حدود ۵۰ هزار خانه به طور کامل یا جزئی در جریان وقوع زلزله خبر داد.

دیوان پادشاهی مغرب پس از جلسه کاری به ریاست پادشاه محمد ششم، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی زلزله ویرانگری که چند روز پیش شهر‌های مغرب را لرزاند حدود ۵۰ هزار خانه به طور کامل یا جزئی فروریخت و هزاران نفر جان باخته یا زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: برنامه اضطراری برای اسکان مجدد افراد آسیب دیده و مراقبت از گروه‌هایی که بیشترین آسیب را از زلزله الحوز متضرر شده‌اند، آغاز شده است.

به گزارش تی آر تی، در این بیانیه همچنین تاکید شده: اولین نسخه از برنامه اسکان مجدد که توسط کمیته وزیران به پادشاه ارائه شد، مربوط به حدود ۵۰ هزار خانه است که به طور کامل یا جزئی در پنج منطقه آسیب دیده فروریخته است.

دیوان پادشاهی مغرب همچنین توضیح داد که برنامه بازسازی «عمدتاً منابع مالی خصوصی دولت و مؤسسات دولتی را بسیج می‌کند و همچنین از مشارکت شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های جامعه مدنی و کشور‌های دوستی که مایل به انجام این کار هستند، استقبال می‌کند».

عصر روز جمعه گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۷ ریشتر چندین شهر بزرگ مغرب را لرزاند. بر اساس آخرین اطلاعات وزارت کشور این کشور علاوه بر خسارات مادی، ۲۹۴۶ نفر جان باخته و ۵۶۷۴ نیز مجروح شده‌اند.

برچسب ها: زلزله ، مغرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
کمک های هلال احمر ایران رو رد کردند به دلیل ترس از تبلیغات شیعیان. واقعا حماقت ته نداره .
آخرین اخبار