سه روز عزای عمومی در مصر به دلیل همبستگی با لیبی و مغرب

مصر بخاطر اعلام همبستگی با قربانیان سیل و زلزله در لیبی و مغرب سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور و فرمانده کل نیرو‌های مسلح مصر صبح امروز با تعدادی از فرماندهان نیرو‌های نظامی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی از طرف مردم مصر به قربانیان فاجعه انسانی در مغرب و لیبی تسلیت گفت. او اعلام کرد تصمیم گرفته است در مصر در همبستگی با برادران مغربی و لیبیایی برای قربانیان فاجعه ناشی از زلزله مغرب و طوفان و سیل در لیبی سه روز عزای عمومی اعلام کند.

رئیس جمهور مصر همچنین به نیرو‌های مسلح دستور داد که از طریق هوا و دریا از برادران خود در لیبی و مغرب حمایت و کمک‌های بشردوستانه فوری ارائه کنند.

السیسی در ادامه به این نیرو‌ها دستور داد تا با همکاری و هماهنگی آژانس‌ها و نهاد‌های لیبی و مغرب، همه انواع حمایت‌های بشردوستانه از جمله کیت‌های امداد، تجهیزات نجات، و اردوگاه‌های موقت برای آسیب‌دیدگان را فراهم کنند.

در همین راستا رسانه‌های مغربی گزارش دادند شمار زخمی‌های این زمین لرزه شدید نیز به ۲ هزار و ۵۶۲ تن افزایش یافته است و شمار کشته‌های زمین لرزه ۷.۲ ریشتری مغرب به ۲ هزار و ۸۶۲ نفر رسیده است. از سویی دیگر خبرنگار شبکه العربی امروز سه شنبه گزارش داد که فقط در شهر درنه از جمله شهر‌های طوفان زده شرق لیبی ۴ هزار جسد دفن شده است.

روز جمعه، مراکش شاهد زمین لرزه بزرگی بود که هزاران قربانی از جمله مجروح و کشته برجای گذاشت و طوفان در لیبی منجر به تخریب شهر‌ها و تلفات و کشته شدن صد‌ها نفر شد.

برچسب ها: لیبی ، مغرب ، مصر ، سیل و زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار