جهاد اسلامی: ملت فلسطین کشتار «صبرا و شتیلا» را از یاد نمی‌برد

سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین در سالگرد کشتار آوارگان فلسطینی در دو اردوگاه «صبرا و شتیلا» گفت: ملت فلسطین این فاجعه بزرگ را هرگز فراموش نخواهد کرد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه شنبه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد کشتار آوارگان فلسطینی در دو اردوگاه «صبرا و شتیلا» در حومه بیروت گفت: ملت فلسطین این فاجعه بزرگ و کشتار بی رحمانه فلسطینی‌ها را هرگز فراموش نخواهد کرد.

به گزارش وبسایت خبری فلسطین الیوم، محمد موسی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد کشتار «صبرا و شتیلا» اعلام کرد ملت فلسطین به مسیر آزادسازی خاک فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست و بازگشت آوارگان به سرزمین خود ادامه خواهد داد و کشتار‌ها و تجاوزات دشمن جنایتکار و مزدوران آن علیه ملت فلسطین را نه می‌بخشد و نه هرگز فراموش خواهد کرد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: صحنه‌های کشتار مردان، زنان، سالمندان و کودکان، زنان باردار و مثله کردن اجساد افراد برای همیشه در خاطره‌ها باقی خواهد ماند و مجازات و پرداخت تاوان این جنایت تا نابودی رژیم اشغالگر و قصاص قاتلان و جنایتکاران همواره باز خواهد بود.

محمد موسی سکوت همدستان بین المللی و مصونیت جنایتکاران و قاتلان از مجازات و قصاص در طول چهل و یک سال گذشته را محکوم کرد و این در حالی است که شواهد و اسناد زیادی از جنایتکاران، شرکت‌کنندگان و تحریک‌کنندگان و کسانی که از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کردند، وجود دارد.

موسی با تاکید بر اینکه کشتار «صبرا و شتیلا» شاهد و گواهی بر خونخواری رژیم غاصب صهیونیستی و رذالت عوامل مرتبط با آن باقی خواهد ماند، گفت: در اینجا تاکید می‌کنم که پیگرد قضایی عاملان این جنایت از جانب ملت ما هر چقدر هم طول بکشد، ادامه خواهد داشت و تجاوزات و جنایات آنان با گذر زمان فراموش نخواهد شد.

وی تاکید کرد: کشتار‌های اشغالگران علیه ملت ما در اردوگاه‌های آوارگان و سایر مناطق مختلف، هرگز اهداف آنان در تضعیف اراده مقاومت ملت فلسطین و یا سوق دادن آن‌ها به چشم پوشی از حق مسلم و غیرقابل مذاکره بازگشت را محقق نکرده و نخواهد کرد و آوارگان فلسطینی در تبعید و در اردوگاه‌ها با وجود همه چالش‌ها و فداکاریها، هویت و اصالت خود را حفظ کردند و به این حق (بازگشت به سرزمین خود) پایبند خواهند ماند.

محمد موسی تاکید کرد: کشتار صبرا و شتیلا که جنایتکاران با وجود تعهدات بین المللی و تضمین‌های منطقه‌ای علیه شهروندان داخل اردوگاه‌های غیرنظامیان مرتکب شدند، جنایت علیه بشریت است و نشان می‌دهد که آن‌ها بزدل‌های خونخواری هستند که در هیچ عهد و پیمانی نمی‌توان به آنان اعتماد کرد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی افزود: اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی به ویژه در لبنان همواره هدف تجاوزات رژیم اشغالگر و عوامل آن قرار داشته و دارد و همه فلسطینی‌ها موظف به حفظ اردوگاه‌ها و مقابله با طرح‌هایی هستند که آن‌ها را از نظر امنیتی، نظامی و اجتماعی هدف قرار می‌دهد.

محمد موسی در ادامه از فلسطینی‌ها خواست متحد و منسجم باشند و به هیچ کس اجازه ندهند در جهت پیشبرد طرح‌های مشکوک خارجی و با هدف تخریب اردوگاه‌ها، سلب حق بازگشت و نابودی آرمان فلسطین، اردوگاه‌ها را به جنگ داخلی بکشاند.

وی در پایان گفت: تاکید می‌کنیم که هر سلاحی که مقصد و جهت‌گیری آن برای احقاق حقوق فلسطین نباشد، سلاحی مشکوک است و فلسطین همواره هدف و مقصد اصلی مبارزه و جهاد فلسطینی‌ها بوده و خواهد ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار