سازمان ملل: تاکنون مرگ ۴ هزار نفر بر اثر سیل در لیبی ثبت شده است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد تاکنون مرگ ۴ هزار نفر براثر سیل در شهر درنه لیبی ثبت شده است و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، استفان دوژاریک اعلام کرد این سازمان مرگ بیش از چهار هزار نفر را در درنه لیبی ثبت کرده است و این در حالیست که هنوز بیش از هشت هزار نفر ناپدید هستند. احتمال افزایش این آمار و ارقام در روز‌های آینده بسیار زیاد است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد مرگ بیش از چهار هزار نفر در درنه ثبت شده است و بیش از هشت هزار نفر نیز ناپدید هستند. متاسفانه احتمال افزایش این آمار و ارقام وجود دارد. همچنین بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۴۳ هزار نفر از بارش‌ها و شکستن سد خسارت دیده اند. یونیسف ۶۵ هزار تن کمک پزشکی و تجهیزات مورد نیاز کودکان را تهیه کرده است. 

کمبود تجهیزات در هلال احمر لیبی برای کمک به مناطق سیل زده

مدیر هلال احمر لیبی در مصراته اعلام کرد هلال احمر تجهیزات لازم را برای انجام فعالیت‌های خود در مناطق سیل زده در اختیار ندارد.  فتحی ابوشعاله که در گفتگویی با شبکه الجزیره سخن می‌گفت افزود طی ساعات گذشته ۹۶ جسد دیگر پیدا و از زیر آوار بیرون آورده شد.

ابوشعاله گفت: هلال احمر لیبی بسیاری از تجهیزات بخصوص تجهیزات مورد نیاز برای مواقع فجایع را در اختیار ندارد. بسیاری از تجهیزات در جنگ نابود شده اند و از سال ۲۰۱۱ تا الآن هیچ کمکی از هیچ کجا دریافت نکرده ایم. 

از سوی دیگر سخنگوی هلال احمر لیبی در مصراته اعلام کرد خارج کردن اجساد از دریا با وجود شرایط نامناسب، همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار