دبیرکل ناتو به اوکراین رفت

دبیرکل ناتو در سفری از پیش اعلام نشده، به پایتخت اوکراین رفت و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

در میان نیاز اوکراین به حمایت‌های بیشتر غرب در ضد حمله‌ای که حدود سه ماه پیش آغاز کرده، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) به کی‌یف، پایتخت اوکراین سفر کرده و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل ناتو در خصوص عضویت در این ائتلاف نظامی گفت که عضویت اوکراین در ناتو رخ خواهد داد و فقط به زمان نیاز دارد. وی تاکید کرد: «ما هرکاری انجام می‌دهیم تا این زمان را نزدیک‌تر کنیم». 

زلنسکی بر نیاز اوکراین به دفاع هوایی بیشتر در برابر روسیه اشاره کرد و گفت که مسکو تنها در شب گذشته از بیش از ۴۰ پهپاد در حملات به اوکراین استفاده کرده است. 

دبیرکل ناتو نیز گفت که همواره متحدان اوکراین را تحت فشار قرار می‌دهد تا از این کشور حمایت بیشتری کنند و تحویل سیستم‌های دفاع هوایی را سرعت بخشند.

تعهد ناتو به ارسال تسلیحات بیشتر در حالی رخ می‌دهد که روسیه می‌گوید این کمک‌ها به معنی «جنگ نیابتی» ناتو علیه مسکو است. 

رسانه‌های غربی در هفته‌های اخیر به نقل از منابع آگاه گفته‌اند پیشروی نیرو‌های اوکراینی در ضدحمله چندان مورد قبول متحدان در غرب واقع نشده است. در همین حال شرایط برای اوکراین در حال دشوار شدن است، زیرا با سرد شدن هوا، شرایط جنگ بیش از پیش چالش‌برانگیز خواهد شد. دبیرکل ناتو روز گذشته هشدار داد جنگ اوکراین ممکن است طولانی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
جنگ جهانی تقریبا شروع شده و همه کشورها بتدریج درگیر آن می شوند. جنگی که با تحریک غرب و زیاده خواهی و خودکامگی سزار پوتین شروع شد و بر همه ملت دنیا تحمیل شد.
آخرین اخبار