۷۳ درصد از مطالبات گندم‌کاران زنجانی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۷۳ درصد از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزانی که محصول تولیدی خود را تا هفتم شهریورماه امسال تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

ولی الله زمانی  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه ۷۳ درصد از مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شد، گفت: این میزان پرداختی برابر با ۴۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال بوده که به عنوان بخش اعظمی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل(کشاورزی) به گندمکاران استان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: مبلغ ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران نیز در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

زمانی یادآورشد: ۴۳۳ هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۲ برداشت کرده‌اند از طریق ۴۱ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: ۶۶ هزار و ۸۴۷ محموله گندم از ۲۶ هزار و ۷۹۷ گندم‌کار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.