تاکید بر تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با روحیه و کار جهادی در تسریع روند تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام استان اقدام کنند.

 غلامعلی حیدری روز شنبه در پنجمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با روحیه و کار جهادی نسبت به حضور میدانی در محل اجرای پروژه‌ها اقدام و گزارش فعالیت‌های خود را به سازمان‌های ملی اعلام و اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن ماه‌های سرد سال گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، روند ابلاغ و جذب اعتبارات خسارت‌های برف سال گذشته این استان را از سازمان‌های برنامه و بودجه و مدیریت بحران در سطح ملی تسریع کنند.

 حیدری تاکید کرد: وزارتخانه‌های بهره‌مند از اعتبارات ملی محرومیت‌زدایی می‌توانند ۱۰ درصد این اعتبارات را جابه‌جا کنند.

وی افزود: به‌همین منظور و با توجه به محرومیت چهارمحال و بختیاری، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برای جذب اعتبارات مازاد بر سهمیه کنونی خود از سطح ملی پیگیر شوند.

حیدری تصریح کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان و تعهد وزارتخانه‌ها در این مصوبات را پیگیری و جذب کنند.

وی با اشاره به اختصاص ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ماده ۵۶ در سال گذشته برای اجرای طرح‌های مهم چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در سال قبل ۱۱ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تهاتر نفت به استان اختصاص داده شد.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از بودجه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مربوط به اعتبارات تهاتر نفت علاوه بر جاده‌سازی در اجرای طرح‌های دیگر بهره‌وری شود.

وی مولدسازی را یک فرصت مطلوب در اختیار دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: انتظار می‌رود مدیران برای جذب اعتبارات ملی از محل مولدسازی و سایر ردیف‌های بودجه‌ای پیگیری مستمر و تلاش جدی داشته باشند.

حیدری به ضرورت تبادل سریع‌تر موافقت‌نامه‌های بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گزارش اقدامات خود را در نشست‌های بعدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه ارائه دهند.

وی با اشاره به جذب ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری از ردیف‌های مختلف بودجه‌ای در سال گذشته افزود: این اعتبارات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش دارد و ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شده و هیچ بودجه‌ای از استان برگشت نخورده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام استان را ضروری اعلام و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با روحیه و کار جهادی نسبت به حضور میدانی در محل اجرای پروژه‌ها اقدام و گزارش فعالیت‌های خود را به سازمان‌های ملی اعلام و اطلاع‌رسانی کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای رشد ۷.۱ درصدی اعتبارات ملی محرومیت‌زدایی در استان یادآور شد: این در حالی است که این ردیف بودجه‌ای در کشور ۳۲.۱ درصد کاهش داشته است.

حیدری اظهار داشت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی قبل از فصل سرما از طرح‌های نیمه‌تمام بازدید و سرکشی کنند تا مشکلی در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای طرح «توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه» (تکام) گفت: این طرح در خودکفایی روستایی نقش دارد.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری روستا‌ها را کانون تولید اعلام و تاکید کرد: ارتقای شاخص‌های رفاهی، رفع مشکلات موجود و فراهم کردن زمینه توسعه روستا‌ها به مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌ها و کاهش مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها منجر می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح توسعه روستا‌های چهارمحال و بختیاری از ۲ سال قبل افزود: این طرح به‌منظور ایجاد تحول در روستا‌ها و با محوریت دهیاران، اعضای شورا‌های اسلامی و مردم آغاز شده است.

حیدری به ظرفیت‌های گردشگری استان به‌ویژه در بخش گردشگری روستایی اشاره و تصریح کرد: فرمانداران در هر شهرستان یکی دو روستا را برای توسعه همه‌جانبه به‌خصوص در حوزه گردشگری به‌عنوان نمونه مورد توجه قرار دهند.

وی جلوگیری از خام‌فروشی محصولات تولیدی در استان را ضروری دانست و یادآور شد: در این راستا ایجاد زنجیره‌های ارزش و فرآوری محصولات تولیدی در دستور کار قرار گیرد.

حیدری اظهار داشت: سامان‌دهی و افزایش آموزش به روستاییان و توانمندسازی آنان با هدف ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف روستایی جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار